Kremlin: Rusya OPEC+ Üyeliğini Sürdürmeye Devam Edecek
Kremlin Sözcüsü Dmitry Peskov, Birleşik Arap Emirlikleri'nin (BAE) Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü’nden (OPEC) ayrılma kararının ardından Rusya’nın OPEC+ yapısını devam ettirmeyi planladığını duyurdu. Peskov, Rusya'nın birlikten ayrılma niyeti olmadığını vurgulayarak, mevcut anlaşmaların küresel petrol piyasalarındaki dengeyi sağlama konusunda önemli bir rol oynadığını ifade etti. Peskov, “Rusya Federasyonu, BAE’nin ayrılmasından sonra da OPEC+ formatını koruma umudunu sürdürüyor. Bu tür anlaşmalar, piyasaların istikrara kavuşmasını sağlama imkanı tanıyor” şeklinde konuştu. Abu Dabi'nin uzun vadeli ekonomik stratejisi çerçevesinde 1 Mayıs 2026 itibarıyla OPEC'ten ayrılacağını açıklamasına rağmen Moskova, duruşunu net bir şekilde ortaya koydu. 'ANAHTAR ROLDE SUUDİ ARABİSTAN VE RUSYA VAR' Enerji uzmanları, OPEC+…