Öğretmen Atamaları Nasıl Olacak?

“`html

Öğretmen atamaları üzerine süregelen tartışmalar devam ediyor! Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, öğretmen alımları için ‘Çoklu Değerlendirme Sistemi’nin uygulanacağını duyurdu.

“Mülakat Süreci Tamamen Sona Eriyor”

Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, TRT ekranlarında gerçekleştirdiği bir programda önemli açıklamalarda bulundu. Tekin, bu yıl Cumhurbaşkanlığı Strateji Başkanlığı ve Hazine ve Maliye Bakanlığı ile yapılan görüşmeler sonucunda 25 bin öğretmen kadrosunun Millî Eğitim Bakanlığı’na tahsis edildiğini hatırlattı. “2024 yılında KPSS’yi geçecek öğretmen adaylarımız için 15 bin kadro oluşturduk. Temmuz ayındaki AGS ile yeni katılacak adaylar için ise 10 bin kişilik bir kontenjan ayrıldı.” dedi. İki ayrı hukuki süreç yürütüldüğünü belirten Tekin, “İlk olarak, 2024 KPSS sonuçlarına göre istihdam edilecek adayların prosedürü net. Branş dağılımlarını açıkladık, bu doğrultuda başvuruları alacağız. Her bir aday için 3 katı mülakata çağrılacak. Yani, 15 bin öğretmen için 45 bin aday mülakata alınacak. KPSS puanına göre ve belirlediğimiz bölgelerde mülakat sınavlarına girecekler. Başarılı olanların ataması yapılacak” şeklinde konuştu. Bu sürecin ardından öğretmenlerin istihdamında mülakat mekanizmasının tamamen kaldırılacağını ifade eden Tekin, “Önümüzdeki süreçte AGS ile birlikte, öğretmen adaylarının çoklu değerlendirmeye tabi tutulacağı yeni bir sistem devreye girecek.” ifadelerini kullandı.

“Dört Okulu Boşaltarak Eğitimi Durdurduk”

Bakan Tekin, Millî Eğitim Akademisi’nin kurulmasıyla birlikte öğretmen seçimlerinin gelecekte daha planlı olacağını belirtti. Akademiyi kazanacak adayların hem teorik hem de pratik eğitim alacaklarını vurgulayan Tekin, “Eğitim boyunca, birlikte ders vereceği uzman veya baş öğretmenle işbirliği yaparak, oluşturduğumuz değerlendirme mekanizmasından geçirilecektir. Bu form sonucunda atama puanı belirlenmiş olacak ve eğitim sonunda görevine başlayacağı yere atanacak.” dedi. İstanbul’da meydana gelen 6,2 büyüklüğündeki deprem sonrası okulların durumu, güçlendirme ve afet eğitimi ile ilgili yeni bir planlamanın olup olmayacağı sorusuna yanıt veren Tekin, “Deprem sonrası il müdürleriyle hemen koordine olduk. Okul ihtiyaçları doğrultusunda, İçişleri Bakanlığı ile görüşme sonrasında iki gün tatil uygulandı.” diye açıklamada bulundu.

Okullarda Deprem Güvenliği Kontrolü

Depremin ardından Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın koordinasyonunda okulların detaylı bir şekilde yeniden analiz edildiğini belirten Tekin, “Üç tarihi okulda güçlendirme ve restorasyon çalışmalarının gerekli olduğu ifade edildi. Ayrıca, daha önce kamuya devredilen bir okulu, eğitim sürecini riskli bulduğumuz için boşaltıp, öğrencilerin başka okullara yönlendirilmesini sağladık. 24 Nisan’da tüm bakan yardımcılarımız ve genel müdürlerimiz, İstanbul’daki okulların durumunu yerinde inceledi. Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, bu tür afet durumlarında psikolojik destek sağlama konusunda görevlidir; bu kapsamda da okullardaydılar. Akşam saatlerinde okullarımız, ihtiyaç sahiplerine hizmet verebilmek için açık kaldı ve mesleki eğitim liselerinde pişirilen yemekler dağıtıldı.” şeklinde konuştu.

“Eğitim Sistemi Tartışmalarını Yakından İzliyoruz”

Bakan Tekin, “4+4+4 eğitim sisteminin sona ereceği ve liselerin 3 yıla indirileceği” yönündeki iddialara yönelik açıklamalarda bulundu. Bu konunun kamuoyunda önemli bir tartışma konusu olduğunu belirten Tekin, özellikle mesleki ve teknik eğitim alanında sanayi ile ticaretin nitelikli eleman bulmakta zorluk yaşadığını vurguladı. “Bu dönemde alternatif öneriler ortaya konulmakta. Yani mevcut 12 yıllık lise eğitiminin bazı öğrenciler için farklı yapılandırılmasına dair tartışmalar sürüyor. Biz bakanlık olarak bu tür tartışmaları dikkatle takip ediyoruz. Nihayetinde, eğer üzerinde mutabık kalınan konular çıkarsa, bunları Cumhurbaşkanımız ve kabine ile değerlendirerek bir karar alacağız. Şu anda böyle bir karar mevcut değil.” ifadelerini kullandı. Ayrıca, okulların erken kapanmasıyla ilgili böyle bir planlamanın hukuken mümkün olmadığını belirtip, okulların 180 iş günü açık kalması gerektiğine de değindi.

Bakanlıkta Jammer Kullanıldığına Dair İddialar”

Bakan Tekin, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne yönelik devam eden rüşvet soruşturması sürecinde Ekrem İmamoğlu’nun soruşturma şüphelileriyle görüntülerinin medya tarafından ortaya çıkmasının ardından, muhalefet tarafından iddia edilen jammer kullanımıyla ilgili olarak şunları söyledi: “Bu iddiaları anlamakta zorlanıyorum. Küçük bir siyasi otorite bloku oluşturmak adına yanlış ve asılsız iddialar üzerine kurulmuş bir söylem. Bakanlıkta jammer kullanımı söz konusu değil. Tıpkı ÖSYM gibi yılda yaklaşık 9 milyon insan için sınav hazırlıyoruz. Bu insanlara ait sınavlarla ilgili güvenlik önlemleri almak zorundayız. Bu tür gözetim tedbirleri alınır, ancak bu portatif yapılar değildir; sabit ve devletin güvenlik birimlerinin izniyle uygulanır.” diye konuştu.

“Eleştirileri Ciddiye Almamı Bekliyorlar”

Eleştirilerin hatırlatılması üzerine Tekin, “Yirmi yıl önce ilkokullar bile yoktu” diyenlerin yapmış olduğu yorumlar hakkında, “Bu tarz ifadelerin arka planını anlamaya çalışıyorum fakat iyi niyet olduğunu düşünmüyorum. Eleştirileri ciddiye almam gerektiğini düşünenlerin anlayış seviyesinin sorgulanabilir olduğunu düşünüyorum.” dedi. Suriyeli çocukların Türk eğitim sistemine entegrasyonu projesi olan PIKTES ile ilgili bir kadro durumu olup olmayacağı sorusuna ise cevap veren Tekin, bu projenin Avrupa Birliği fonlarıyla yürütüldüğünü ve öğretmen atama süreçlerinin her zaman KPSS ve mülakatla gerçekleştiğini söyledi. “Proje sona erdiğinde, bu öğretmenlerin durumunu da değerlendireceğiz.” diye ekledi. Ayrıca, alan değişikliği konusunda çıkarılacak takvim hakkında, bunun yıl sonunda açıklanacağının müjdesini vererek, sadece belirli branşlarda değişiklik yapılabileceğini belirtti. (BSHA – Bilim ve Sağlık Haber Ajansı)

“`

Related Posts

YKS kılavuzunda erişilebilirlik güncellemesi

Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) kılavuzu, engelli adaylara yönelik sınav uygulamalarında önemli değişikliklerle güncellendi. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) kararları doğrultusunda yapılan düzenlemeler, okuyucu, işaretleyici, ek süre ve büyük punto kitapçık gibi desteklerin kapsamını genişletti.

Ulusal Staj Programı sonuçları açıklandı mı? Ulusal Staj Programı sonuçları nasıl öğrenilir?

Gençlere kamu ve özel sektörde staj imkanı sunan Ulusal Staj Programına bu yıl 415 bin başvuru yapıldı. Peki, Ulusal Staj Programı sonuçları açıklandı mı? Ulusal Staj Programı sonuçları nasıl öğrenilir?

Kadına şiddete karşı protokol

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ile Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı arasında iş birliği protokolü imzalandı. Protokole Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş ile Yükseköğretim Kurulu Başkanı Erol Özvar imza attı. Protokolle, şiddetle mücadeleden kadın ve engelli bireylerin yükseköğretime erişimine, gönüllülük esaslı sosyal hizmet projelerinden akademiye kadar geniş bir yelpazede iş birliği yapılacak.

Babalar Günü ne zaman 2025? Geri sayım başladı! Babalar Günü Haziran ayının kaçıncı Pazar günü kutlanacak?

Haziran ayının yaklaşmasıyla birlikte Babalar Günü için kutlama planı yapacaklar ve hediye alacaklar merak içerisinde “Babalar Günü Haziran ayının kaçıncı Pazar günü kutlanacak?” sorusunun cevabını araştırıyor. Bu nedenle “Babalar günü Haziran ayının kaçıncı Pazar günü kutlanacak?” sorusunun cevabı en çok araştırılanlar arasında ilk sıralarda yer alıyor. Peki, Babalar Günü 2024 yılında yani bu yıl hangi güne denk geliyor? İşte merak edilip araştırılan sorunun cevabıyla ilgili ayrıntılar ve alternatif babalar günü hediyeleri…

BİLSEM öğrencilerinin “Kariyer Gelişimlerinin İncelenmesi Araştırması” sonuçlandı

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünce Türkiye genelindeki BİLSEM’lerde eğitim alan öğrencilerle gerçekleştirilen “Ortaöğretim Kademesindeki Özel Yetenekli Öğrencilerin Kariyer Gelişimlerinin İncelenmesi Araştırması”nın sonuçları belli oldu.

MEB’in ortaokul hamlesi: İmam hatiplere sınavla öğrenci çekme

Bazı imam hatip liselerinin bünyesindeki ortaokullara sınavla öğrenci almasına tepki gösteren Eğitim-İş İstanbul 2 Nolu Şube Başkanı Kadir Toruş, “İmam Hatiplere daha fazla öğrenci çekme gibi bir algı yaratma çabası içerisindeler” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir